-
UID:127
-
- สมัครเมื่อ2010-04-14
- ใช้ล่าสุด2016-05-03
- ออนไลน์60ชม.
-
- โพสต์420
- ดูโพสต์ทั้งหมด
- สำคัญ
0
- เงิน10004
- ความดี8399
- เครดิต7587
- จิตพิสัย6783
-
สเปซติดตามไอเทม
- โพสต์
- 420
- เงิน
- 10004
- ความดี
- 8399
- เครดิต
- 7587
- จิตพิสัย
- 6783
- จังหวัด
- กรุงเทพมหานคร
|
—
หัวข้อนี้ปักหมุด โดย ake เมื่อเวลา(2010-09-13)
—
เป็นที่รู้ๆกันอยู่ว่า ไฟล์ Canon เมื่อโดนแปลงไฟล์ไปแล้วจะเสียคุณภาพจากไฟล์ต้นฉบับไป (Native File) ทำให้คนส่วนมากนำไฟล์ไปใช้เลยโดยไม่กลับมาใช้ไฟล์ต้นฉบับในการทำสี หรือที่เรียกว่า Online นั่นเอง Canon E1 FCP Plugin เป็น Plug-In ที่ทำให้ Finalcut Pro สามารถ Log and Transfer ไฟล์จากกล้อง Canon เป็น Prores สามารถใช้ตัดต่อใน FCP ได้สะดวก และไม่ต้อง Render กันบ่อยๆ แต่เป็นที่ทราบกันดีในเชิงเทคนิค ว่าใน RED Chanel จะมีปัญหาเรื่องของ Pixel จะไม่ระเอียดเท่าไฟล์ต้นฉบับ (MP4 H264) จึงเป็นอีกทางเลือกในการใช้โปรแกรมแปลงไฟล์มาเปรียบเทียบให้ดู (ปล. เฉพาะ MAC เท่านั้นนะครับ) 5DtoRGB / Canon E1 FCP Plugin comparison
The following images show the difference in chroma output between 5DtoRGB and Canon's E1 plugin for Final Cut Pro. Notice the smoother chroma output from 5DtoRGB. Reference Image:
Canon E1 Plugin (red channel):
5DtoRGB (red channel):
News:
- 2009/08/11 - Fixed issue with Mac OS X 10.5 where ProRes codecs weren't listed
- 2009/08/10 - New beta available (b5)! No more 30 sec limit!
5DtoRGB Features:
- Panasonic Lumix GH1 support (video only)
- Full support for Canon 5D Mark II and 7D
- Higher quality output than Canon's E1 plugin [compare]
- Higher quality output than QuickTime Player or FCP [compare]
- ProRes 4444, 422 HQ/LT/Proxy Support
- DPX output for visual effects / green screen work
- Raw YCbCr output option for unprocessed luma channel extraction
- Output luminance matte as an alpha channel (ProRes 4444 only)
- Timecode support (extracts Exif timestamp from THM files)
Professional Transcoding 5DtoRGB is an awesome tool that extracts every last drop of video quality from cameras that record to the AVC/H.264 video format. Cameras like the Canon EOS series of HDSLRs record video in this format with subsampled YCbCr color. Because of this compression, the video is at risk of massive quality loss during the post production pipeline. By using a very high quality conversion process, 5DtoRGB gets you as close as possible to the original data off the camera's sensor while putting the brakes on any additional quality loss. In short, it'll make your footage look just plain amazing! 5DtoRGB is designed to transcode your footage to a camera master format, either as Apple ProRes QuickTime files or DPX files. This master format is a much higher quality version of the original footage off the CompactFlash card, and is suitable for editing or visual effects purposes. Transcoding to DPX is useful for visual effects creation (like pulling mattes from green screen footage), as DPX files are uncompressed and retain the most image quality. Furthermore, visual effects compositing programs like After Effects or Nuke work with RGB color (not YCbCr, which is the camera's native format), and so a YCbCr to RGB conversion must be performed by either QuickTime or your compositing program before anything useful can be done. The main problem with all this is that you have to trust your NLE or compositing app to do a good job of performing the YCbCr to RGB conversion. Many programs use QuickTime internally to perform YCbCr to RGB conversion which, according to our testing, does only a mediocre job. I suspect this due to a performance compromise, in that "well enough" is suitable for most users (remember, QuickTime is designed for real time playback of those 1080p movie trailers as well). This is probably OK for general use, but unacceptable when trying to maximize the quality of highly compressed H.264 footage for visual effects work, green screen compositing or film outs. To add insult to injury, QuickTime adds noise to its H.264 output (and so does any program that uses QuickTime to decompress H.264) in what looks like an attempt to cover up H.264 compression artifacts. And guess what? There's no way to disable this. You're stuck with it if you've converted your footage with Final Cut Pro, Adobe After Effects, MPEG Streamclip or Canon's Movie Plugin-E1 for Final Cut Pro -- all of them use QuickTime to decompress H.264. For an example of the result of this is, click here. 5DtoRGB takes a no-compromise approach to quality, ignoring any concerns about speed. 5DtoRGB bypasses QuickTime decoding altogether, works internally at 10 bits and uses double-precision floating point math for its YCbCr to RGB conversion. It also recognizes Canon's full range 8 bit YCbCr values (0-255), avoiding clipping and the resulting loss of picture information. The resulting files are the absolute highest quality you'll ever get out of the camera. In fact, you could argue that they're even betterthan the camera originals since they've undergone high quality chroma smoothing (which you can disable if you want, but you shouldn't). 5DtoRGB includes timecode support. Start timecode values are derived from THM files, just like with Canon's official E1 plugin for Final Cut Pro and inserted into the DPX files or ProRes QuickTime files. You can also specify your own timecode value if you want. 5DtoRGB runs right now on Mac OS X, with Windows and Linux GUI versions planned. Contact Information You contact us at info \at\ rarevision \dot\ com. ในโปรแกรมให้ Open File จากกล้องที่เราเก็บข้อมูลไว้Output มีให้เลือกคือ DPX,Prores 4444, Prores 422HQ, Prores 422, Prores 422 LT, Proress422 ProxyDecoding Matrix มีให้เลือก ITU-R BT.601 (ค่าของ Standdard Def), ITU-R BT. 709 (ค่าของ Hi-Def), None (RAW YCbCr) (ค่าของต้นฉบับ)Output Gamma = 1.8 (Flatter) (ภาพ Low Contrast) , 2.2 (More Contrast) (ภาพ Hi Contrast)Start Timecod = ให้เลือก Override Exif Timestamp เพื่อให้มี TimeCode
http://rarevision.com/ไฟล์ Donwload http://rarevision.com/5dtorgb/?e=job4fun_13@hotmail.com&p=5dtorgb
[ แก้ไขล่าสุดโดย jobfilm เมื่อ 2010-08-30 00:37 ]
|
|